Α.Σ.Ε. - Π.Α.Μ.Ε.


Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τρίτη, 04 Ιούνιος 2019 21:28
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τρίτη, 04 Ιούνιος 2019 21:25
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τετάρτη, 12 Δεκέμβριος 2018 19:22
ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΕΣΤΙΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ   
Πέμπτη, 21 Μάιος 2009 18:49

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΑΜΕ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ

 

ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΕΣΤΙΩΝ (ΜΕ)

 

ΣΤΟΝ Ο.Α.Ε.Δ.

 

ΑΝΟΙΚΤΗ   ΕΠΙΣΤΟΛΗ

 

   Η συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που υλοποιούν την πολιτική της ΕΕ για ένταση των ταξικών φραγμών, για πιο στενή υποταγή της εκπαίδευσης στα συμφέροντα της πλουτοκρατίας, φέρνει στην επιφάνεια την απαξίωση των σχολείων και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την απαξίωση των εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που επιφανειακά σε δήθεν προγράμματα, όταν οι ανάγκες είναι απλούστερες, πρωταρχικές αλλά και  βαθύτερες.

   Σήμερα είναι πιο επιτακτικό παρά ποτέ το αίτημα για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει. Για ένα σχολείο ενιαίο, πολυτεχνικό, δημόσιο και δωρεάν για όλα τα παιδιά ως τα 18 τους χρόνια, στελεχωμένο πλήρως με εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς λειτουργούς, γιατρούς και ψυχολόγους. Χρειάζεται λαϊκός αγώνας για αλλαγή στον προσανατολισμό και τη φιλοσοφία του σχολείου που δε θα καλλιεργεί την ανταγωνιστικότητα και τα ιδανικά της καπιταλιστικής ζούγκλας και της εκμετάλλευσης από άνθρωπο σε άνθρωπο.

   Όσον αφορά τον Ο.Α.Ε.Δ. είναι γνωστό ότι ο νόμος για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση το 2006, είχε τις γνωστές συνέπειές του και στους ΟΑΕΔίτες. Διαπιστώνονται αντιδράσεις και διαχωρισμοί που δημιουργούν βαθύτερες πληγές στο σώμα των εκπαιδευτικών του Ο.Α.Ε.Δ.

   Οι εργαζόμενοι στον Ο.Α.Ε.Δ., παράλληλα, διαπιστώνουν ότι η σημερινή συγκυρία απαιτεί την επαναλειτουργία των μαθητικών εστιών για τα παιδιά των χαμηλολαϊκών στρωμάτων, ώστε να μπορούν να σπουδάζουν ισότιμα, ελεύθερα και ανεμπόδιστα σε αυτά τα σχολεία με όλες τις σύγχρονες παροχές και με κοινωνική θαλπωρή, που σήμερα η επικρατούσα κατάσταση των πραγμάτων δεν τους εξασφαλίζει.

   Οι υποδομές των εστιών σε κάθε Ο.Α.Ε.Δ. - ΚΕΤΕΚ που είναι κλειστές από το 1996, πρέπει να μετεξελιχθούν σε εστίες ζωής, δημιουργίας, πολιτισμού και κοινωνικοποίησης των παιδιών, που όπως αποδεικνύεται δεν έχουν . Σε συνδυασμό με την κατάργηση της παιδικής εργασίας και της σημερινής με τα ελλειμματικά κουπόνια που χρησιμοποιούνται σε ορισμένους μαθητές, αφού ξεπεράσουν και τις αυστηρές προϋποθέσεις που έχει ορίσει η διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ., πρέπει να υπάρξει ενεργό ενδιαφέρον για τη μόρφωσή τους.

   Οι μαθητικές εστίες μπορούν να λειτουργούν με ένα νέο σύγχρονο κανονισμό που θα παίρνει υπόψη τα νέα δεδομένα διαβίωσης ενός νέου και τις ανάγκες του μέσα σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας με δημοσιοκοινωνικά χαρακτηριστικά. Πρωταγωνιστικό ρόλο στη διοίκηση των εστιών πρέπει να έχουν η Δ/νση των αντίστοιχων σχολών που εξυπηρετεί η εστία, ο σύλλογος διδασκόντων με τον παιδαγωγικό και καθοδηγητικό του ρόλο, η μαθητική κοινότητα και η τοπική κοινωνία.

   Με αυτή τη μορφή λειτουργίας που εμείς προτείνουμε λύνεται και το πρόβλημα των σχολών όσον αφορά τις χαμηλές τιμές των προσφερόμενων υπηρεσιών, σίτισης κ.λ.π. του Ο.Α.Ε.Δ. Έτσι, θα εξασφαλίζεται με σύγχρονα μέσα και μόνιμο προσωπικό, η διαμονή και η εσωτερική σίτιση των μαθητών αυτών. Για όλα αυτά το συνδικαλιστικό κίνημα δεν οφείλει να πάρει θέση για τα αυτονόητα που ταλανίζουν την ελληνική παιδεία; Τα υπάρχοντα κτίρια που έχουν αφεθεί στο έλεος και στην εγκατάλειψη του χρόνου, δεν είναι δημόσια περιουσία; Μέχρι σήμερα έχει γίνει αναλογιστική μελέτη αποτίμησης για το κόστος ανά επιδοτούμενο μαθητή σε σχέση με τη δημόσια λειτουργία των εστιών; Είναι σε όλους γνωστό ότι η κατάργησή τους από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και σήμερα από τη Ν.Δ. έχει σα στόχο την ιδιωτικοποίηση των εκπ/κων δραστηριοτήτων του οργανισμού και την εξαφάνιση κάθε έννοιας δημόσιου αγαθού της υπηρεσίας στις σχολές του.

  Ανάμεσα στο συμβιβασμό και την αγωνιστική στάση ζωής, εμείς, ιδιαίτερα σήμερα, διεκδικούμε το δεύτερο και γι' αυτό αγωνιζόμαστε, ώστε τα νέα παιδιά να αποκτήσουν θάρρος και αγωνιστικότητα στις νέες μορφές πάλης που επικρατούν στην εποχή μας. Για το λόγο αυτό θέλουμε δημόσιες εστίες για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, για να μην υπάρξει αντίστοιχο φαινόμενο όπως του μαθητή Ο.Α.Ε.Δ. στο Ρέντη.

   Τα εργαστήρια μέσω των οποίων γίνεται προσπάθεια να εξωραϊστεί η πραγματικότητα, λειτουργούν άψογα μόνο στα χαρτιά, την  επιφάνεια μόνο και είναι πολύ μακριά από όλα όσα χρειάζονται πραγματικά οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Αναδεικνύει τις συνέπειες που έχει η λογική της απόλυτης εξειδίκευσης και η σύντομη, μιας χρήσης κατάρτιση που υπάρχει πλέον και στις ΕΠΑΣ του Ο.Α.Ε.Δ. και του Υ.Π.Ε.Π.Θ., με κατάργηση όλων των γενικών μαθημάτων και την έλλειψη κάθε ανθρωπιστικής παιδείας. Τονίζει το γεγονός ότι στα σχολεία δεν είναι πλέον χώροι δημιουργικής μάθησης, χαράς και έκφρασης, αλλά είναι, είτε κλουβιά εντατικοποίησης της διαδικασίας μάθησης (βλέπε Γενικά Λύκεια και εξετάσεις), είτε εργοστάσια παραγωγής του αυριανού φθηνού, ευέλικτου, υποταγμένου εργατικού δυναμικού (βλέπε Τεχνικά Σχολεία ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.), στόχοι που απέχουν πολύ από την προοδευτική εκπαίδευση. Θα οδηγήσουμε την εκπαίδευση προς τα πίσω; Η δημοκρατία της εκπαίδευσης αποτελεί πλέον με τη συγκατάθεσή μας μία φενάκη.

   Ποιος θα ενδιαφερθεί για τα παιδιά των ορεινών χωριών της χώρας μας, όπου η συγκοινωνία με τα αστικά κέντρα καταργήθηκε, ενώ τα ίδια τα χωριά έχουν ερημώσει; Ποιος θα ενδιαφερθεί για να φοιτήσουν σε κάποια ειδικότητα των σχολών του Ο.Α.Ε.Δ.;

   Με τα πενιχρά τροφεία που δίνει ο Ο.Α.Ε.Δ. ή με τα ακριβά ενοίκια των πόλεων και των δυνάμεων της αγοράς που ξεχωρίζουν προκλητικά τα παιδιά του ελληνικού λαού και ιδιαίτερα τα παιδιά των αγροτών και των εργατών;

   Η λειτουργία των Μαθητικών Εστιών θα απαλλάξει από περιττά έξοδα τον Ο.Α.Ε.Δ. από τις αδιαφανείς διαδικασίες της αγοράς υπέρ των φορολογούμενων πολιτών. Η στήριξη αυτών των παιδιών που η κοινωνία αδιαφορεί για τη μοίρα τους είναι καθήκον όλων μας. Για το λόγο αυτό πρέπει να διαμορφωθεί στον Ο.Α.Ε.Δ. ένα πολύμορφο μορφωτικό κίνημα, που θα διεκδικεί μόρφωση και δημόσια δουλειά ανεξάρτητα για όλα τα παιδιά. Παράλληλα να απαιτεί την αύξηση των δαπανών από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εκπαίδευση.

   Δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές σε ενιαίο φορέα Υ.Π.Ε.Π.Θ., μετά το λύκειο, χωρίς απώλεια των ειδικών ρυθμίσεων και παιδαγωγικών καθηκόντων  των εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ.

 

Στην πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών για την επαναλειτουργία Μ.Ε. συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, υπάλληλοι σχολών Ο.Α.Ε.Δ., γονείς, μαθητές, συνδικαλιστές Δ/θμιας εκπαίδευσης, Εργατικών κέντρων κ.λ.π.

Η πρωτοβουλία μας είναι ανοικτή για κάθε ένα που επιδιώκει τους ίδιους σκοπούς.

  

 

ΜΑΗΣ   2009

[ Αρχή]

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 01 Ιανουάριος 1000 02:00
 

ΚΑΙΡΟΣ

Ιωάννινα
Ιωάννινα °C
B

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ