ΔΗΜ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ


Συντάχθηκε απο τον/την ΔΗΣΥ
Τετάρτη, 31 Ιανουάριος 2024 21:26
Συντάχθηκε απο τον/την ΔΗΣΥ
Τρίτη, 12 Δεκέμβριος 2023 20:11
Συντάχθηκε απο τον/την ΔΗΣΥ
Πέμπτη, 16 Νοέμβριος 2023 07:09

ΔΑΚΕ


Συντάχθηκε απο τον/την Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Πέμπτη, 25 Απρίλιος 2024 15:07
Συντάχθηκε απο τον/την Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Τετάρτη, 17 Απρίλιος 2024 22:16
Συντάχθηκε απο τον/την Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Τετάρτη, 15 Νοέμβριος 2023 18:50

Ε.Ρ.Α.


Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Δευτέρα, 07 Νοέμβριος 2022 16:25
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Πέμπτη, 26 Μάιος 2022 14:53
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Τρίτη, 03 Μάιος 2022 14:39

Α.Σ.Ε. - Π.Α.Μ.Ε.


Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τρίτη, 04 Ιούνιος 2019 21:28
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τρίτη, 04 Ιούνιος 2019 21:25
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τετάρτη, 12 Δεκέμβριος 2018 19:22

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ


Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τρίτη, 02 Ιούνιος 2015 18:51
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τετάρτη, 20 Μάιος 2015 19:37
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τρίτη, 12 Μάιος 2015 19:06
Δελτίο Τύπου με τα αποτελέσματα της έρευνας για τα προβλήματα των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την General   
Τετάρτη, 29 Μάιος 2013 10:14

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
     ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ιωάννινα,   29-5-2013

Αρ. Πρωτ.: 290

Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Τηλ. - FAX: 26510 78747

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

 

ΠΡΟΣ : ΜΜΕ

 

 

 

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Σύλλογος εκπ/κών Π.Ε. Νομού Ιωαννίνων διεξήγαγε έρευνα στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία του νομού και κατέληξε στα παρακάτω συμπεράσματα:

Δημοτικά σχολεία

Α)Κτήρια

  1. Το 62% των σχολείων έχουν ανεγερθεί πριν τον αντισεισμικό κανονισμό του 1985. Στα κτήρια αυτά δεν έχει υπάρξει κανένας έλεγχος ούτε βέβαια έχει γίνει καμιά παρέμβαση για την ενίσχυση της στατικότητάς τους. Κανείς δεν έχει εικόνα του τι θα συμβεί σε έναν μεγάλο σεισμό.
  2. Μόνο 6 σχολεία έχουν χτιστεί μετά τον κανονισμό του 2000. Ούτε στα σχολεία μεταξύ 1985 – 2000 έχουν γίνει μελέτες ή παρεμβάσεις.
  3. Πολλά σχολεία έχουν σοβαρά προβλήματα. Στέγες που είναι ετοιμόρροπες, νερά που ταβάνια και τοίχοι διαβρωμένοι, αυλές που πλημμυρίζουν, κουφώματα κατεστραμμένα κλπ.

Β)Ποιοτικά χαρακτηριστικά

  1. Το υπουργείο βάζει την αναλογία 1εκπαιδευτικός 25 μαθητές και 1,5-1,7 τ.μ. για κάθε μαθητή. Από την έρευνα προκύπτει ότι στο 44% των τμημάτων αυτή τη στιγμή ο χώρος που αναλογεί σε κάθε μαθητή είναι κάτω από την αυθαίρετη αυτή αναλογία.
  2. Ο κλάδος θεωρεί απαράδεκτη την αναλογία 1:25 γιατί είναι σε βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών και από άποψη του χρόνου που αναλογεί στον κάθε μαθητή. Από την έρευνα προκύπτει ότι η πλειοψηφία των αιθουσών που υπάρχουν είναι γύρω στα 40τ.μ. Με βάση αυτή την έκταση και με την διδακτική προσέγγιση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας που επιβάλλουν οι παιδαγωγικές επιστήμες και την προτείνει το υπουργείο σε μια τέτοια αίθουσα ο αριθμός δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20.
  3. Τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, όπου γίνονται γιορτές, παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών και γενικότερα εκδηλώσεις που αφορούν μαθητές πέρα του ενός τμήματος. Στα σχολεία που δεν υπάρχουν οι εκδηλώσεις αυτές γίνονται στο διάδρομο.
  4. Μόνο το 40% των σχολείων στα οποία λειτουργεί ολοήμερο διαθέτει χώρο εστίασης. Στα υπόλοιπα οι μαθητές τρώνε στον ίδιο χώρο που κάνουν μάθημα.
  5. Μόνο στο 37% των σχολείων υπάρχει αίθουσα Η/Υ.
  6. Με βάση της μελέτες στην Ελλάδα περίπου το 10% του μαθητικού δυναμικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χρειάζεται στήριξη σε τμήματα ένταξης. Μόνο στο 40% των σχολείων μας λειτουργούν τμήματα ένταξης με αποτέλεσμα μόνο το 3,14% του δυναμικού να δέχεται παραπέρα στήριξη.
  7. Ελάχιστα σχολεία διαθέτουν χώρο ή στέγαστρο στην αυλή για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής με αποτέλεσμα τις μέρες που βρέχει και στο νομό μας αυτό συμβαίνει πολύ συχνά τα παιδιά να μένουν στις τάξεις ή στους διαδρόμους.
  8. Υπάρχει σχεδόν παντελής έλλειψη αιθουσών για τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής, των ξένων γλωσσών, της μουσικής, για πειράματα φυσικής και άλλων γνωστικών αντικειμένων που έχουν περισσότερες απαιτήσεις.
  9. Υπάρχει οξύ πρόβλημα από την έλλειψη χώρου για τα διαλείμματα των παιδιών τα οποία αναγκάζονται να συνωστίζονται στους διαδρόμους με αποτέλεσμα τον μη σωστό αερισμό και την έλλειψη κίνησης που είναι απαραίτητη σ΄ αυτή την ηλικία.

 

 

Νηπιαγωγεία

Η παλαιότητα των κτηρίων είναι στην ίδια κατάσταση με τα δημοτικά σχολεία.

 

Καταγράφηκαν αίθουσες υπόγειες και άλλες σε όροφο με σκάλες. Ενώ ακόμη και σήμερα υπάρχει σχολείο με αμίαντο και εξωτερικές τουαλέτες. Στον εξωτερικό χώρο εντοπίστηκαν προβλήματα στη διαμόρφωση, ασφάλεια και υγιεινή του αύλειου χώρου καθώς και στον εξοπλισμό με τα κατάλληλα παιδαγωγικά παιχνίδια.

 

Το 44% των αιθουσών, των νηπιαγωγείων που καταγράφηκαν, δεν πληρούν τις προδιαγραφές του υπουργείου όσον αφορά τα τετραγωνικά και του αριθμού των μαθητών που φοιτούν. Την ίδια στιγμή το ίδιο το υπουργείο απαιτεί μεγάλο αριθμό εγγραφέντων μαθητών. Η αναλογία ένας/μια νηπιαγωγός προς 25 νήπια είναι ανέφικτη επειδή οι αίθουσες που υπάρχουν πολύ μικρές και επιπλέον δεδομένων των συμπερασμάτων των παιδαγωγικών επιστημών καθώς και των κανόνων ασφαλείας για την πυρασφάλεια από την πυροσβεστική και το υπουργείο παιδείας.

 

Δεν είναι λοιπόν δυνατό να λειτουργούν δημόσιες υπηρεσίες όπως είναι και τα σχολεία, με αυτές τις προδιαγραφές και να παραβιάζονται οι κανόνες ασφαλείας πρώτα από το ίδιο το υπουργείο. Οι εκπαιδευτικοί με φιλότιμο έχουν αποδείξει ότι μπορούν και έχουν ανταπεξέλθει πολλές φορές σε δύσκολες καταστάσεις, αλλά η παιδεία και η υγεία των παιδιών μας πρέπει να διέπεται τουλάχιστον από υπευθυνότητα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Η ανάδειξη βέβαια των προβλημάτων είναι το πρώτο βήμα, το επόμενο πρέπει να είναι η αντιμετώπισή τουςαπό όλους τους εμπλεκόμενους φορείς

Ας αναλάβουμε ο καθένας τις ευθύνες του για το καλό των παιδιών μας!

 

ΤΟ Δ.Σ

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 29 Μάιος 2013 12:15
 

ΚΑΙΡΟΣ

Ιωάννινα
Ιωάννινα °C
B

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ