ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
Ιωάννινα, 24 /9/2013
Αρ. Πρωτ.: 19
|
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A - 45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
email:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr
|
ΠΡΟΣ
Περιφερειακή Διευθύντρια Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Ιωαννίνων
|
Υπόμνημα
Η φετινή σχολική χρονιά (2013-2014), αποτέλεσε την πιο χαλεπή αρχή σχολικού έτους ,όλων ίσως των αντίστοιχων αρχών, από τη μεταπολίτευση και εντεύθεν. Τόσο οι σχολικές μονάδες όσο και οι εκπαιδευτικοί, τρίτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων βρίσκονται σε πλήρη σύγχυση. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων ως πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο γίνεται καθημερινά κοινωνός διάφορων καταστάσεων δυσλειτουργιών των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπ/σης. Σταχυολογήθηκαν λοιπόν τα σημαντικότερα θέματα, που σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπ/σης νομού Ιωαννίνων, χρήζουν προσοχής και αντιμετώπισης και τα παραθέτουμε επιγραμματικά παρακάτω:
- Υπολειτουργία σχολικών μονάδων
α. Σε αρκετά σχολεία δεν τοποθετήθηκαν ειδικότητες.
β. Σε σχολεία υπάρχει έλλειμμα ωρών διδασκαλίας.
γ. Εκπ/κοι μετακινούνται σε σχολεία ,αφήνοντας τις τάξεις που είχαν πάρει, δημιουργώντας και κάποια σύγχυση στα σχολεία που τοποθετούνται, ενώ άλλοι δεν είναι βέβαιοι αν θα συνεχίσουν να εργάζονται στο ίδιο σχολείο που τώρα υπηρετούν.
δ. Σε τμήματα ένταξης σε σχολεία έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους , με το επιχείρημα των τριών γνωματεύσεων, ενώ είναι απολύτως επιβεβλημένη η λειτουργία τους. Και τούτο διότι σε πολλές περιπτώσεις έχει καθυστερήσει να εκδώσει γνωμάτευση το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. , ενώ υπάρχει και η γνωστή για τα ελληνικά κοινωνιολογικά δεδομένα, δυστοκία των οικογενειών να προσφύγουν σε γνωμάτευση από το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. γιατί φοβούνται τον κοινωνικό στιγματισμό.
ε. Το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. καθυστερεί να διαχειριστεί τις αιτήσεις, αλλά και να εκδώσει γνωματεύσεις, με αποτέλεσμα οι μαθητές που έχουν ανάγκη υποστήριξης, να μη γίνονται αποδέκτες έγκαιρα της παιδαγωγικής αντιμετώπισης που απαιτείται.
στ. Τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία, περνούν ως θεσμός τη σημαντικότερη κρίση από ίδρυσής τους, καθώς υποστελεχώνονται, καθυστερούν να τοποθετηθούν οι ειδικότητες, σε σχολεία δε θα υπάρχει υπεύθυνος ολοημέρου με προσήλωση σε αυτό. Και ενώ υφίσταται η αναγκαιότητα λειτουργίας και αξίας τους για την ελληνική κοινωνία, απαξιώνεται με την υπολειτουργία του στη συνείδηση μαθητών και γονέων.
- Μετακίνηση μαθητών
Αρκετοί μαθητές του νομού μας δεν μετακινούνται εύρυθμα προς τα σχολεία τους, καθώς υπάρχουν θέματα με τις πιστώσεις των μεταφορών. Έτσι για αρκετούς μαθητές οι θερινές διακοπές παρατείνονται επ’ αόριστον.
- Χωρητικότητα σχολικών αιθουσών – Ασφάλεια μαθητών
Σε πολλά σχολεία παρατηρείται μαθητικός πληθυσμός ανά σχολική αίθουσα διδασκαλίας, που απομακρύνεται από τη νόμιμη αναλογία , ένας μαθητής ανά δύο τετραγωνικά μέτρα. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι αφενός η ασφάλεια των μαθητών και αφετέρω η επίδοση ευθυνών σε όργανα που δεν είναι υπεύθυνα, αλλά καθορίζονται από τη διοίκηση ως τέτοια.
Με την υποβολή, του παραπάνω υπομνήματος, ως συνέχεια προφορικών οχλήσεων και συζητήσεων, προσδοκούμε και στη δική σας συμβολή για τη θεραπεία των παραπάνω θεμάτων, προωθώντας τα διοικητικά σε υφιστάμενους και προϊστάμενους διοικητικούς θεσμούς της εκπ/σης ή και σε άλλους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Το ΔΣ |