Α.Σ.Ε. - Π.Α.Μ.Ε.


Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τρίτη, 04 Ιούνιος 2019 21:28
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τρίτη, 04 Ιούνιος 2019 21:25
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τετάρτη, 12 Δεκέμβριος 2018 19:22
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ   
Κυριακή, 21 Ιούνιος 2009 15:00
 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ

Να μην επιτρέψουμε τον αυταρχισμό και τις διοικητικές αυθαιρεσίες να περάσουν τις πόρτες των σχολείων

 Με κλειστά τα σχολεία, αποφάσισε  το ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων, να εκτελέσει την  «κατά παραγγελία» από τον Περ. Δ/ντή Εκπ/σης Ηπείρου τιμωρία δασκάλου.  Η ενέργεια αυτή μάλιστα, έγινε κατά τη έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών για ν' αποφευχθεί οποιαδήποτε  αγωνιστική αντίδραση των συναδέλφων.

Έτσι με μια πρωτοφανή για τον κλάδο μας απόφαση, τιμώρησαν εκπαιδευτικό με στέρηση μισθού για 50 ημέρες, για παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά ζητήματα, απ' αυτά που καθημερινά αντιμετωπίζουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί κατά τη διδακτική πράξη.

Με τη βοήθεια του Διευθυντή που διενήργησε την ΕΔΕ, συντάχθηκε ένα απαράδεκτο και προσβλητικό για το λειτούργημα του Δασκάλου κατηγορητήριο, με πλήθος από παιδαγωγικούς και διδακτικούς υποκειμενισμούς που στηρίζονταν σε αυθαίρετες, προσωπικές, αντιπαιδαγωγικές απόψεις. Ένα κατηγορητήριο διάτρητο από επιστημονική άποψη, που αντιλαμβάνεται το δάσκαλο ως ένα στενό γραφειοκράτη και «φοβισμένο δημοσιοϋπαλληλάκο» που καθημερινά κατά τη διδακτική πράξη, δεν πρέπει να σκέφτεται τίποτε άλλο από το πώς να ... «τηρεί το γράμμα του νόμου».

Προκειμένου να τεκμηριωθεί το «κατά παραγγελία» κατηγορητήριο ορίστηκε ως «απείθεια» η επιλογή διαφορετικής μεθόδου προσέγγισης κάποιων διδακτικών αντικειμένων. Έτσι το «φοβερό» αυτό «παράπτωμα» στο οποίο «περιπίπτουν» καθημερινά χιλιάδες εκπαιδευτικοί, τιμωρήθηκε  εξαντλώντας όλη την αυστηρότητα του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Παρεμπιπτόντως,  μήπως θυμάται κανένας την ποινή με την οποία τιμωρήθηκαν οι υπεύθυνοι των παράνομων πτυχίων της Άρτας στην οποία ο κ. ΠΕ. ΔΙ. Εκπ/σης είχε προσωπική ευθύνη ως προϊστάμενη αρχή;

Η πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ, δεν έκανε τίποτε άλλο από το να υλοποιήσει τη θέληση του Περ. Δ/ντή εκπ/σης Ηπείρου, ο οποίος  τηλεοπτικά πριν από μήνες, κατά το ξεκίνημα της ΕΔΕ, είχε προαναγγείλει και το αποτέλεσμά της, καταπατώντας κάθε δεοντολογία. Αδιαφόρησαν για την ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του Συλλόγου δασκάλων που ζητούσε από το ΠΥΣΠΕ να μην προχωρήσει στην ποινικοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής πράξης.

Επιπλέον ο Δ/ντής Εκπαίδευσης  πριν την έναρξη της συνεδρίασης του ΠΥΣΠΕ, αρνούνταν να δεχθεί το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου που ήθελε να του καταθέσει την ομόφωνη άποψή του, με πρόσχημα ότι ...θα επηρεάζονταν η απόφαση του ΠΥΣΠΕ. Μετά από επιμονή των μελών του ΠΑΜΕ Εκπ/κών που βρίσκονταν στο χώρο συμπαραστεκόμενοι στον διωκόμενο συνάδελφο, αναγκάστηκε να δεχθεί το Δ.Σ. σε ακρόαση, κατά την οποία επιβεβαιώθηκε η χωρίς επιχειρήματα πλήρης υποταγή των στελεχών Εκπαίδευσης στα κελεύσματα του πολιτικού τους Προϊσταμένου, του Περ. Δ/ντή.

Απαράδεκτη ήταν η στάση του αναπληρωτή προϊσταμένου, Δ/ντή του 1ου Δημ. Σχολείου και συνδικαλιστικού στελέχους της ΔΑΚΕ, Θ. Τζαρούχη, ο οποίος ήταν προκλητικός  προς τα μέλη του Δ.Σ., σε μια προσπάθεια δικαιολόγησης της αντισυναδελφικής του στάσης στη συγκεκριμένη υπόθεση. Δεν μας εκπλήσσει. Έτσι αντιλαμβάνονται στη ΔΑΚΕ τον συνδικαλισμό: «χέρι-χέρι» με τη διοίκηση και τον αυταρχισμό, με μόνο στόχο τους την υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής. Εξάλλου «γραμμάτια» εξαργυρώνουν. Ας τους κρίνουν οι συνάδελφοι που τους αναδείχνουν στα συνδικαλιστικά αξιώματα, προσδοκώντας να υπερασπιστούν τα συμφέροντά τους.

Τέλος, η συγκεκριμένη διαδικασία ανέδειξε τη στάση που θα πρέπει να έχουν οι αιρετοί του κλάδου σε παρόμοιες περιπτώσεις. Η άποψή μας είναι  ότι ο αιρετός δεν θα πρέπει να είναι μόνο «το μάτι και το αυτί του κλάδου» αλλά «η φωνή και η  γροθιά του». Ως εκ τούτου, η στάση των αιρετών του ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων στην τελευταία φάση της πειθαρχικής δίωξης, παρότι δεν ταυτίστηκε με τη στάση της διοίκησης, δείχνει έλλειψη διάθεσης σύγκρουσης με το αυταρχικό πλέγμα του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Το μόνο ελαφρυντικό που μπορεί να τους αποδοθεί είναι η αδιάφορη-αντισυνδικαλιστική στάση της ΔΟΕ και του νομικού συμβούλου της που ενώ είχαν ενημερωθεί για το γεγονός και από τον δεύτερο είχε ζητηθεί νομική στήριξη, ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν.

Η ποινή που επιβλήθηκε στο συνάδελφο δεν είναι μόνο εξοντωτική, καθώς σε συνθήκες οικονομικής κρίσης για 2 μήνες δεν θα πληρωθεί έχοντας τετραμελή οικογένεια η οποία συντηρείται μόνο με το μισθό του. Αποτελεί μια ενέργεια τρομοκράτησης κάθε εκπαιδευτικού που έχει διαφορετική άποψη για την εκπαιδευτική πολιτική, κάθε συναδέλφου που θέλει να έχει αγωνιστική στάση και ζωή. Στην εποχή των αντιδραστικών - αντιεκπαιδευτικών καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, επιδιώκει να δημιουργήσει κλίμα φόβου στα σχολεία στέλνοντας το μήνυμα: «να τι παθαίνει όποιος αντιστέκεται στην πολιτική μας».

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών

καταγγέλλει

τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης Ηπείρου, την πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων και όσους συντέλεσαν στην εξοντωτική τιμωρία του συναδέλφου μας (Σχ.Σύμβουλο, δ/ντή που σύνταξε την ΕΔΕ, καταγγέλλοντες συναδέλφους).

Δηλώνει την απεριόριστη συμπαράστασή του στο συνάδελφο και σε κάθε συνάδελφο που διώκεται άδικα , και δηλώνει πώς Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ. 

ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ

Ο δρόμος που ανοίγεται με τη δίωξη είναι επικίνδυνος. Τα όποια παιδαγωγικά προβλήματα  προκύπτουν σε ένα σχολείο είναι ζητήματα που λύνονται με παιδαγωγικό και μόνο τρόπο. Η επίλυση παιδαγωγικών ζητημάτων με αυταρχικό - διοικητικό τρόπο είναι απαράδεκτη κι έξω από την φύση του σχολείου. 

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί τους Εκπαιδευτικούς: 

  • * Ανεξάρτητα από τις παιδαγωγικές ή τις πολιτικές τους απόψεις, να μην επιτρέψουν τον αυταρχισμό και τις διοικητικές αυθαιρεσίες να περάσουν τις πόρτες των σχολείων.
  • * Να μην επιτρέψουν σε κανέναν να τους επιβάλλει το «σχολείο κατηχητικό», με τις δογματικές και τις μεταφυσικές δοξασίες, τις θρησκευτικές τελετουργίες, να συνυπάρχουν με την κύρια ιδεολογική επιλογή της αστικής τάξης στη χώρα μας που είναι ο κοσμοπολιτισμός και η διαμόρφωση της «ευρωπαϊκής ταυτότητας». Πολύ περισσότερο να πάρουν θέση και να βάλλουν φρένο στους διάφορους ακραίους - συντηρητικούς κύκλους που πιστεύουν - εκτός των άλλων - ότι θα πρέπει να έχουν και λόγο στην εκπαίδευση.
  • * Να πάρουν θέση ενάντια στις πολιτικές που ακυρώνουν τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και τον βλέπουν σαν προωθητή δεξιοτήτων και μεσάζοντα των ιδιωτικών συμφερόντων!
  • * Να ακυρώσουν στην πράξη κάθε αξιολογική διαδικασία που επιβάλλεται με πίεση άνωθεν ή με «φιλική» «συμβουλευτική» μάσκα.
  • * Να ακυρώσουν συλλογικά κάθε αντιδραστικό μέτρο που «αναδιαρθρώνει» την εκπαίδευση και τη ζωή μας.
  • * Ν' αγωνιστούν με το ΠΑΜΕ για κατάκτηση ουσιαστικών αρμοδιοτήτων στους συλλόγους διδασκόντων, οι οποίοι πρέπει να έχουν την αποκλειστική ευθύνη λειτουργίας των σχολείων και κυρίαρχο λόγο για όλα (ωρολόγιο πρόγραμμα, κατανομή τάξεων και μαθημάτων, παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων κλπ).

Μόνον έτσι, μπορεί να αντιμετωπιστούν οι όποιες αυθαιρεσίες της διοίκησης. Μόνο η συλλογική δύναμη και αντίσταση, όπως έχει αποδειχτεί, μπορεί να συγκρουστεί  και να διασφαλίσει τη δημοκρατική λειτουργία των σχολείων. Η διεκδίκηση αυτή όμως, περνάει μέσα από το αίτημα για εδώ και τώρα κατάργηση του «καθηκοντολογίου», που μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε γλάστρες και επικυρωτές  αποφάσεων  της αυταρχικής και μονοπρόσωπης παντοδυναμίας της διοίκησης. Και το κρίσιμο πάντα ζήτημα είναι η οργάνωση αγώνων για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, για διεύρυνση των δικαιωμάτων και των αρμοδιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας, για τη συλλογική και παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου.   

Αντιστεκόμαστε, παλεύουμε, αγωνιζόμαστε με το ΠΑΜΕ για την παιδεία και την κοινωνία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και οραμάτων.

[ Αρχή]

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 21 Ιούνιος 2009 18:04
 

ΚΑΙΡΟΣ

Ιωάννινα
Ιωάννινα °C
B

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ