ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
Ιωάννινα, 20-11-2013
|
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A - 45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
email:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr
|
ΠΡΟΣ
Μέλη Συλλόγου
MME
|
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
(Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών)
Σα να μην πέρασε μια μέρα από τον περασμένο Φεβρουάριο όταν η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. «καλούσε» τη Δ.Ο.Ε. σ’ έναν «διάλογο», τον οποίο δικαίως είχαμε χαρακτηρίσει προσχηματικό, για το σχέδιο προεδρικού διατάγματος για την αξιολόγηση, αφού προηγουμένως είχε επιδεικτικά αγνοήσει όλες τις θέσεις και τις προτάσεις μας, έβγαλε από την κατάψυξη το ίδιο σχέδιο και το έκανε νόμο του κράτους (Π.Δ. υπ. αριθμ.152/ 5-11-2013).
Η πολιτική ηγεσία «ξέχασε» όλες τις θετικές εκφράσεις της για τις παρατηρήσεις της Δ.Ο.Ε. στις συναντήσεις για το θέμα της αξιολόγησης, παρατηρήσεις και προτάσεις για μια ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική διαδικασία ουσιαστικής βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Κυρίως «ξέχασε» τη θέση ότι «δεν μπορεί να υπάρξει για το θέμα αυτό οποιαδήποτε συμμετοχή μας σε διάλογο όσο η αξιολόγηση συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη και τις απολύσεις εκπαιδευτικών που προβλέπονται στο υπάρχον νομικό πλαίσιο (Νόμοι 3848/2010 και 4024/2011).
Συνεχίζοντας να πορεύεται στον ολισθηρό δρόμο των μονομερών αποφάσεων χωρίς κανένα διάλογο η πολιτική ηγεσία με κάθε της κίνηση βαθαίνει το χάσμα ανάμεσα στην αδιέξοδη πολιτική της και τον εκπαιδευτικό κόσμο και καθιστά τη μετωπική σύγκρουση μονόδρομο.
Αρνείται για μια ακόμη φορά, να μπει στη διαδικασία ειλικρινούς και ουσιαστικής αξιολόγησης όλων των παραγόντων που διαμορφώνουν το εκπαιδευτικό περιβάλλον (υποδομές, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, οργάνωση, επιμόρφωση) ξεκινώντας, όπως θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο, από το ίδιο. Με ένα νόμο που εναρμονίζεται πλήρως με τις αυθαίρετες και αντιεπιστημονικές ποσοστώσεις του Ν.4024/2011 , κατηγοριοποιεί εκπαιδευτικούς και σχολεία και είναι φτιαγμένος για να λειτουργήσει ως εργαλείο στασιμότητας, διαθεσιμότητας και απολύσεων.
Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μετατρέψει τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης των παιδιών μας σε ζούγκλα. Το απαράδεκτο νομοθέτημα θα μείνει γράμμα κενό.
Ο κλάδος έχει θέσεις για την αξιολόγηση και αγωνίζεται για:
- Αξιολόγηση όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
- Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
- Κατάργηση του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση (Ν.3848/2010, 4024/2011 και Π.Δ. 152/2013)
- Καμία κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών – μαθητών –σχολείων.
- Καμία αξιολόγηση –χειραγώγηση.
Αγωνιζόμαστε για να μην εφαρμοστούν οι νόμοι που θα διαλύσουν το δημόσιο σχολείο και θα εξοντώσουν τους εκπαιδευτικούς. |