ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ


Συντάχθηκε απο τον/την ΔΗΣΥ
Τετάρτη, 31 Ιανουάριος 2024 21:26
Συντάχθηκε απο τον/την ΔΗΣΥ
Τρίτη, 12 Δεκέμβριος 2023 20:11
Συντάχθηκε απο τον/την ΔΗΣΥ
Πέμπτη, 16 Νοέμβριος 2023 07:09

ΔΑΚΕ


Συντάχθηκε απο τον/την Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Τετάρτη, 17 Απρίλιος 2024 22:16
Συντάχθηκε απο τον/την Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Τετάρτη, 15 Νοέμβριος 2023 18:50
Συντάχθηκε απο τον/την Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Τρίτη, 30 Μάιος 2023 12:54

Ε.Ρ.Α.


Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Δευτέρα, 07 Νοέμβριος 2022 16:25
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Πέμπτη, 26 Μάιος 2022 14:53
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Τρίτη, 03 Μάιος 2022 14:39

Α.Σ.Ε. - Π.Α.Μ.Ε.


Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τρίτη, 04 Ιούνιος 2019 21:28
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τρίτη, 04 Ιούνιος 2019 21:25
Συντάχθηκε απο τον/την Α.Σ.Ε.-ΠΑΜΕ
Τετάρτη, 12 Δεκέμβριος 2018 19:22

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ


Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τρίτη, 02 Ιούνιος 2015 18:51
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τετάρτη, 20 Μάιος 2015 19:37
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τρίτη, 12 Μάιος 2015 19:06
Επιστολή της Σχολικής Συμβούλου της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ιωαννίνων και μέλους του ΕΠΕΣ 1ου & 2ου Π.Π.Σ προς τα μέλη του Δ.Σ. PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την General   
Παρασκευή, 31 Ιανουάριος 2014 20:33

Ιωάννινα 28/1/2014

 

Προς

Τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων

   Κοιν.:

  • κ. Προϊστάμενο Επιστημονικής κ΄ Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Περιφερειακής Δ/νσης Π.Ε. Ηπείρου
  • Σχολεία 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ιωαννίνων
  • 1ο και 2ο Π.Π.Σ. Ιωαννίνων
   

Αξιολογήσεις και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών

για θέσεις με θητεία στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία Δημοτικά (Π.Π.Σ.) των Ιωαννίνων

Αγαπητοί κύριοι/ες,

Επειδή το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών και της κοινής γνώμης εστιάζεται τελευταία στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου ενώ από κάποιους γίνεται αναφορά στην αξιολόγηση στα Π. Π. Σ. και προκαλείται σύγχυση, θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα εξής:

Το Θεσμικό πλαίσιο των Π. Π. Σ. ορίζεται με τον Νόμο 3966/2011 (ΦΕΚ 118, τ. Α΄), όπως αυτός τροποποιήθηκε με τον Νόμο 4072/2012 (ΦΕΚ 86, τ. Α΄). Στην περιοχή μας δύο δημοτικά σχολεία έχουν χαρακτηριστεί ως Πρότυπα Πειραματικά, το 1ο και 2ο πρώην Πειραματικά Σχολεία. Τα σχολεία αυτά υπάγονται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου. Όργανα διοίκησης των Π.Π.Σ. σε εθνικό επίπεδο είναι η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ) και σε επίπεδο σχολικής μονάδας ο σύλλογος διδασκόντων, ο διευθυντής και το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.). Ο/Η διευθυντής/ντρια και ο παιδαγωγικά και επιστημονικά υπεύθυνος σχολικός σύμβουλος και μέλος του ΕΠ.Ε.Σ. επιλέγονται από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ.

Στο παραπάνω θεσμικό πλαίσιο περιγράφεται, εκτός των άλλων, η επιλογή του διδακτικού προσωπικού (άρθρο 48) και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Π. Π. Σ. και του προσωπικού τους (άρθρο 50).

Την περσινή χρονιά 2012-2013 αξιολογήθηκαν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν μέχρι τότε στα πειραματικά σχολεία και επιθυμούσαν να παραμείνουν για πενταετή θητεία στα σχολεία αυτά. Τα κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών, υποψηφίων για θέσεις με θητεία στα Π. Π. Σ. ορίστηκαν με την Δ1/Φ.361.22/116672/01-10-2012 (ΦΕΚ 2788/ΤΒ΄/15-10-2012) Υπουργική Απόφαση «Ορισμός κριτηρίων αξιολόγησης διευθυντών και εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία». Οι εκπαιδευτικοί των δημοτικών Π.Π.Σ. Ιωαννίνων (πέντε ΠΕ70, δύο ΠΕ11 και ένας ΠΕ06) αξιολογήθηκαν ως προς την κατάρτιση και το επιστημονικό τους έργο, τη διδακτική εμπειρία (με προσωπικό φάκελο), την επιστημονική και εκπαιδευτική επάρκεια (από τον διευθυντή/ντρια και τη σχολική σύμβουλο) ενώ συνέντευξη έδωσαν σε επιτροπή που ορίστηκε από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ.

Αναλυτικότερα, η επιστημονική και διδακτική επάρκεια των εκπαιδευτικών αξιολογήθηκε από την παιδαγωγικά υπεύθυνη σχολική σύμβουλο (για εκπαιδευτικούς ΠΕ70) ή τον σύμβουλο ειδικότητας (για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων). Συνεκτιμήθηκε ο προσωπικός φάκελος, που είχε καταθέσει ο εκπαιδευτικός και στον οποίο τεκμηρίωνε το έργο του με προτυποποιημένο τρόπο και η διδακτική - μαθησιακή διαδικασία στην τάξη, που έγινε βάσει προδιαγραφών σε ειδικό έντυπο. Η παρουσία του εκπαιδευτικού στο σχολείο αξιολογήθηκε από τον/την διευθυντή/ντρια του Π.Π.Σ., σε συνεργασία με τη σχολικό σύμβουλο - μέλος του ΕΠ.Ε.Σ. βάσει προδιαγραφών σε ειδικό έντυπο.

Η επιλογή εκπαιδευτικών για τις θέσεις που δεν καλύφθηκαν από τους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς έγινε, στη συνέχεια, μετά από προκήρυξη των θέσεων και οι εκπαιδευτικοί που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, αξιολογήθηκαν με προσωπικό φάκελο και συνέντευξη.

Παρά τις επιφυλάξεις ή και τις ενστάσεις που μπορεί να διατυπώσει κανείς όσον αφορά τα κριτήρια και τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγηση αυτή, θα θέλαμε να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις:

  • Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Π.Π.Σ. και του προσωπικού τους διατυπώνεται με απόλυτη σαφήνεια στα θεσμικό πλαίσιο των Π.Π.Σ. και είναι συστατικό στοιχείο της λειτουργίας τους. Η αξιολόγηση, άλλωστε, του εκπαιδευτικού έργου και η αξιολόγηση εκπαιδευτικού είναι πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας.
  • Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για επιλογή στα πειραματικά σχολεία γινόταν πάντα από το σχολικό σύμβουλο της εκπαιδευτικής περιφέρειας που υπαγόταν το σχολείο. Σημαντική διαφορά της υφιστάμενης αξιολόγησης από την προηγούμενη είναι ότι ο εκπαιδευτικός περιγράφει πλέον και τεκμηριώνει το έργο του με προτυποποιημένο τρόπο και ότι η αξιολόγηση γίνεται βάσει προδιαγραφών σε ειδικό έντυπο. Επίσης η πολύπλευρη αξιολόγηση και από διαφορετικούς κάθε φορά αξιολογητές της κατάρτισης, του επιστημονικού έργου, της διδακτικής εμπειρίας, της επιστημονικής και εκπαιδευτικής επάρκειας και η συνέντευξη διασφαλίζουν, όσο γίνεται, την αντικειμενικότητα της διαδικασίας.
  • Ουδείς εκπαιδευτικός που υπηρετούσε μέχρι τότε στα Π.Π.Σ. αξιολογήθηκε παρά τη θέλησή του. Η αξιολόγηση ήταν για επιλογή εκπαιδευτικών για πενταετή θητεία στα Π.Π.Σ., δεν έχει επιπτώσεις στη μισθολογική εξέλιξη, δεν κατατάσσει τους εκπαιδευτικούς σε κατηγορίες και σαφώς δεν είναι αξιολόγηση εκπαιδευτικού, όπως περιγράφεται στο Π.Δ. 152/2013 (ΦΕΚ.240 τ.Α΄). Η ταύτιση των διαδικασιών είναι εσφαλμένη και προκαλεί σύγχυση στους συναδέλφους.
  • Η στήριξη και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των δημοτικών Π.Π.Σ. Ιωαννίνων, καθώς και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου είναι πάγιο μέλημα και των διευθυντών των σχολείων και της σχολικής συμβούλου.
  • Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έγινε, κατά τη γνώμη μας, με άψογο τρόπο και κανένας εκπαιδευτικός από αυτούς που αξιολογήθηκαν, δεν έμεινε εκτός πειραματικών σχολείων. Οι περιγραφικές αξιολογήσεις, που συντάχθηκαν και από τους διευθυντές των σχολείων και από τη σχολική σύμβουλο, ήταν ιδιαίτερα προσεγμένες με απόλυτο σεβασμό στον εκπαιδευτικό και τη διαδικασία.
  • Η αξιολόγηση έγινε υπό την εποπτεία του Προέδρου του ΕΠ.Ε.Σ., η δε συνεργασία του Προέδρου, των εκπαιδευτικών, των διευθυντών και της σχολικής συμβούλου ήταν και είναι άριστη.

Κύριοι/ες,

επειδή η ενημέρωση και η γνώση είναι αγαθά και σε εποχές κρίσης πολύτιμα αγαθά και δύναμη, παρακαλώ να ενημερωθούν οι συνάδελφοι, μέλη του Συλλόγου και να αναρτηθεί η παρούσα επιστολή στον ιστότοπο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/θμιας Ιωαννίνων.

 

Η Σχολική Σύμβουλος

3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ιωαννίνων

και

μέλος του ΕΠΕΣ 1ου & 2ου Π.Π.Σ.

 

Παρασκευή Νταλαούτη

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 31 Ιανουάριος 2014 22:34
 

ΚΑΙΡΟΣ

Ιωάννινα
Ιωάννινα °C
B

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ