ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ


Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τρίτη, 02 Ιούνιος 2015 18:51
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τετάρτη, 20 Μάιος 2015 19:37
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τρίτη, 12 Μάιος 2015 19:06
Πρόταση προς την Γενική Συνέλευση του Συλλόγου
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ   
Πέμπτη, 02 Απρίλιος 2015 17:26

 

31-3-2015
Πρόταση προς την Γενική Συνέλευση του Συλλόγου

Η γενική κατάσταση παραμένει δραματική. Όσο η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι θα αποπληρώσει το χρέος και ότι θα απόσχει από μονομερείς ενέργειες κατάργησης της βάρβαρης μνημονιακής νομοθεσίας και βελτίωσης των όρων διαβίωσης του ελληνικού λαού, όσο η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. αρνείται να ανταποκριθεί σε αιτήματα που έχουν οικονομικό κόστος και δεν δέχεται να ξεφύγει από τις μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας, η κατάσταση δεν θα καλυτερέψει.

Δύο μήνες μετά τις εκλογές η ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. και η κυβέρνηση:
α) Διατηρεί τις δαπάνες για την εκπαίδευση στα ιστορικά χαμηλότερα επίπεδα
β) Παρά το θετικότερο κλίμα που υπάρχει στα σχολεία το τελευταίο διάστημα λόγω του παγώματος της αξιολογικών διαδικασιών και της δέσμευσης για πάγωμα των πειθαρχικών διαδικασιών, δεν καταργεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης παρά μόνο ορισμένες διατάξεις του, χωρίς να περιλαμβάνεται σ' αυτές η σύνδεση μισθού-αξιολόγησης (ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη), η κατάργηση του Ι.Ε.Π., της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., του παρατηρητηρίου και των πλατφορμών αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης. Αντίθετα ανοίγει τη συζήτηση περί "καλής αξιολόγησης" ή "αποτίμησης"...
γ) Παρά τη (γνωστή και από το παρελθόν...) έκφραση συμπάθειας για την οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών, απορρίπτει την επαναφορά της ακώλυτης βαθμολογικής/μισθολογικής εξέλιξης και δε συζητά καμιά αύξηση των μισθών και των συντάξεων
δ) Δε δεσμεύεται για την κάλυψη των 3000 κενών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην εκπαίδευση και ενώ στην Π.Ε. υπάρχουν τουλάχιστον 12.000 χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών (μετά τις 9000 χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις και τους 272 διορισμούς της τελευταίας 4ετίας) ενώ δηλώνει ότι οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών θα είναι ελάχιστοι και σίγουρα αναντίστοιχοι με τις ανάγκες λειτουργίας των σχολείων, αφού θεωρείται απαράβατο όριο η πρόβλεψη του μνημονιακού προϋπολογισμού για 15000 διορισμούς σε όλο το δημόσιο (συμπεριλαμβανομένων και των 4000 χιλιάδων επαναπροσλήψεων των διαθέσιμων-απολυμένων). Την ίδια στιγμή δηλώνει έλλειψη κονδυλίων ακόμη και για την πρόσληψη των απαραίτητων αναπληρωτών για την επόμενη χρονιά. Συνεπακόλουθα δε δεσμεύεται να συστήσει νέες οργανικές θέσεις για κάθε διδακτικό αντικείμενο, ανάλογες με τις πραγματικές ανάγκες της Π.Ε., ώστε να λυθούν προβλήματα όπως οι μετατάξεις εκπαιδευτικών της Δ.Ε., οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Π.Ε. αλλά και η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
ε) Δεν έχει κανένα σχεδιασμό για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και τα προβλήματα του νηπιαγωγείου (ωράριο νηπιαγωγών, κτιριακό κ.ά.) ούτε για την ειδική αγωγή (ίδρυση δομών κ.ά.)
στ) στο ζήτημα της διοίκησης της εκπαίδευσης και του σχολείου παλινωδεί ανάμεσα στη διατήρηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την επιλογή των στελεχών (ν.3848/10, της Διαμαντοπούλου) και την εκλογή του διευθυντή του σχολείου από το Σύλλογο Διδασκόντων, χωρίς να τίθεται το ουσιαστικό ζήτημα της συνολικής αλλαγής του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας και διοίκησης του σχολείου, με την αναγόρευση του Συλλόγου Διδασκόντων σε κυρίαρχο παιδαγωγικό και διοικητικό όργανο του σχολείου

Τελικά, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, δε φαίνεται να δρομολογείται μια πολιτική που θα απαντά αποτελεσματικά στην καπιταλιστική κρίση από τη σκοπιά της κοινωνικής πλειοψηφίας και των συμφερόντων της, που θα καταπολεμά τη φτώχεια και την ανεργία, θα βάζει φραγμό στην εκμετάλλευση των εργαζόμενων και την καταστροφή των μικρομεσαίων στρωμάτων, που θα κατοχυρώνει το δικαίωμα στη μόρφωση όλων των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα σωματεία μας και σε συντονισμό με όλο το εκπαιδευτικό και εργατικό-λαϊκό κίνημα να διεκδικήσουμε:
Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης (Ν. 2986/2002, Ν. 3848/2010, Ν. 4024/2011, Ν. 4142/2013 και Π.Δ. 152/2013) – Κατάργηση του ΙΕΠ, της ΑΔΙΠΠΔΕ, του παρατηρητηρίου και των πλατφορμών αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης – Κανένας αξιολογητής στην τάξη
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του Προϋπολογισμού – Αύξηση των κονδυλίων για τη λειτουργία των σχολείων – Ενίσχυση του ενιαίου δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, κόντρα στο σχολείο της αγοράς
Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή – Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να προωθούν την ολόπλευρη γνώση και την κριτική σκέψη και να υπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών
Ανάκληση των συγχωνεύσεων/υποβαθμίσεων σχολείων – Άμεση κατάργηση του 10% της προσαύξησης του αριθμού των μαθητών/τμήμα – Καθιέρωση αναλογίας 20 μαθητών ανά τμήμα και 15 για τις Α΄ και Β΄ τάξεις και το νηπιαγωγείο
Άμεση κάλυψη όλων των κενών θέσεων εκπαιδευτικών – Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών και σε σχέση ένας διορισμός για κάθε συνταξιοδότηση της τελευταίας 5ετίας– Μονιμοποίηση των αναπληρωτών και όσων έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα διορισμού (επιτυχόντες, 24μηνο κ.ά.) – Κατάργηση του Ν. 3848/2010 και αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών
Θεσμοθέτηση των αναγκαίων οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτ. σχολείου – Άρση και επανεξέταση των εκβιαστικών-ρουσφετολογικών αποφάσεων Λοβέρδου και Αρβανιτόπουλου για μετατάξεις από τη Δ.Ε. στην Π.Ε. και δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών για μεταθέσεις-μετατάξεις στις νέες οργανικές θέσεις με διαφανή κριτήρια. Άμεση υλοποίηση αυτής της διαδικασίας ώστε να προχωρήσει ομαλά και η διαδικασία των φετινών μεταθέσεων.
Ακώλυτη μισθολογική-βαθμολoγική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και δημοσίων υπαλλήλων, με την άμεση κατάργηση της σχετικής μνημονιακής διάταξης και την κατάργηση της σύνδεσης βαθμού-μισθού με αξιολόγηση – Κατάργηση του βαθμολόγιου-μισθολόγιου-"φτωχολόγιου" (Ν. 4024/11) – Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις στα επίπεδα του 2009 – Κατάργηση της φοροληστρικής πολιτικής και των χαρατσιών – Κατάργηση του Φ.Π.Α. στα είδη λαϊκής ανάγκης και αύξηση της φορολογίας του μεγάλου κεφαλαίου
Κατάργηση όλου του αντιασφαλιστικού νομοθετικού πλαισίου – Επιστροφή των κλεμμένων στα ταμεία – Καμιά "αξιοποίηση" των αποθεματικών των ταμείων για την πληρωμή του χρέους
Ίδρυση και στήριξη των αναγκαίων δομών Ειδικής Αγωγής και μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών της
Άμεση παύση κάθε δίωξης εκπαιδευτικού και ανάκληση αργιών και ποινών που επιβλήθηκαν με βάση το ισχύον αυταρχικό πειθαρχικό δίκαιο των Δ.Υ. – Κατάργηση των Ν. 4057/12, 4093/13, 3528/07
Κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου που προσδιορίζει το ρόλο και τα κριτήρια επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης. Να ξηλωθεί ο διοικητικός μηχανισμός του αυταρχισμού και της αξιολόγησης, η εκπαιδευτική διοικητική ιεραρχία που καταδυνάστευσε τη ζωντανή εκπαίδευση και επιχείρησε να επιβάλλει με θεμιτά και αθέμιτα μέσα την αξιολόγηση
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο – Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση σε όλες τις παιδαγωγικές λειτουργίες του σχολείου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα.
Δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας με ανώτερο και αποφασιστικό όργανο τον Σύλλογο Διδασκόντων. Με συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Συλλογική λειτουργία και αιρετότητα αρμοδιοτήτων στη σχολική κοινότητα.
Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης στην εκπαίδευση με εφαρμογή ολοκληρωμένου κρατικού προγράμματος σίτισης και ιατρικής περίθαλψης στα σχολεία.
Επαναλειτουργία των Διδασκαλείων, επιμόρφωση και μετεκπαίδευση για όλους τους εκπαιδευτικούς με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα
(για την επίτευξη των παραπάνω) Κατάργηση του προϋπολογισμού του 2015 και διαμόρφωση νέου στην κατεύθυνση εξυπηρέτησης των αναγκών και δικαιωμάτων της κοινωνικής πλειοψηφίας
Κατάργηση των μνημονίων, της δανειακής σύμβασης και των εφαρμοστικών νόμων
Μη αναγνώριση, διαγραφή και παύση πληρωμής του χρέους – Ρήξη και διεθνιστική έξοδος από την Ε.Ε. και το ευρώ – Κοινωνικοποίηση και εργατικός έλεγχος των τραπεζών και των βασικών παραγωγικών τομέων.
έξοδος από την Ε.Ε. και το ευρώ – Κοινωνικοποίηση και εργατικός έλεγχος των τραπεζών και των βασικών παραγωγικών τομέων.

Σήμερα, απέναντι στα νέα δεσμά που ετοιμάζονται για τον κόσμο της εργασίας, πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος άνθισης των εκπαιδευτικών, εργατικών και λαϊκών αγώνων και διεκδικήσεων. Να μην επιτρέψουμε την «με άλλο μείγμα πολιτικής» συνέχιση της αντιλαϊκής επίθεσης, να μη βολευτούμε με το «κάτι λίγο να αλλάξει» υπό την σκιά της επιτήρησης του «προγράμματος» από τους «θεσμούς». Αντίθετα να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής που θα απαιτεί την κατάργηση των μνημονίων, δανειακής σύμβασης και εφαρμοστικών νόμων, θα αρνείται το μονόδρομο της πολιτικής που επιβάλλουν η Ε.Ε., το ΔΝΤ και οι ντόπιοι πολιτικοί εκπρόσωποι του κεφαλαίου και θα οδηγεί σε ρήξη και διεθνιστική έξοδο από την Ε.Ε. και το ευρώ, θα διεκδικεί ξανά το χαμένο πλούτο, θα αρνείται το χρέος, θα απαιτεί τη διαγραφή του και θα επιβάλει την παύση πληρωμής του.

Ο λαός δεν υπογράφει νέες συμφωνίες, νέα μνημόνια!
Καμιά υποταγή, καμιά ανάθεση, καμία αναμονή!
Αγώνας για τα δικαιώματά μας, για ψωμί–δουλειά–παιδεία–ελευθερία!

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 02 Απρίλιος 2015 17:29
 

ΚΑΙΡΟΣ

Ιωάννινα
Ιωάννινα °C
B

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ