Ε.Ρ.Α.


Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Δευτέρα, 07 Νοέμβριος 2022 16:25
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Πέμπτη, 26 Μάιος 2022 14:53
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Τρίτη, 03 Μάιος 2022 14:39
Διεκδικήσεις ΕΡΑ 11ος 2017 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.   
Πέμπτη, 23 Νοέμβριος 2017 17:08

era logo

Νοέμβριος 2017

Συναδέλφισσες-φοι
Η εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια βρέθηκε και βρίσκεται και αυτή στον στενό κορσέ των μνημονίων και στις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, αυξάνοντας και επιτείνοντας χρόνια προβλήματα που υπήρχαν από την άσκηση νεοφιλελεύθερων εκπαιδευτικών πολιτικών της ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.
Παρόλα αυτά όμως από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ- ΑΝΕΛ υπήρξαν και υπάρχουν αλλαγές στη σωστή κατεύθυνση τις οποίες χρόνια τώρα το σκ των
εκπαιδευτικών τις διεκδικούσε. Η θεσμοθέτηση ενός ενιαίου Τύπου σχολείων, Δημοτικών και Νηπιαγωγείων για όλα τα παιδιά σταματώντας τον διαχωρισμό των
σχολείων και των εκπαιδευτικών, η ίδρυση μετά από 8 χρόνια εκατοντάδων νέωνΤμημάτων Ένταξης και Ειδικών Σχολείων, η έγκαιρη πρόσληψη των αναπληρωτών, η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης, η κατάργηση των αυταρχικών προβλέψεων του πειθαρχικού δικαίου, το σταμάτημα της αξιολόγησης-
χειραγώγησης και η κατάργηση της προσωπικής αξιολόγησης η οποία συνδέονταν με μειώσεις μισθών και απολύσεις(κατάργηση του ΠΔ 152/2013 - ΦΕΚ 240/2013), η επανίδρυση των κατηργημένων ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και η επαναπρόσληψη των απολυμένων εκπαιδευτικών, καθώς και η αποδοχή από το Υπουργείο Παιδείας ότι η ώρα της σίτισης στο ολοήμερο σχολείο λογίζεται ως ώρα διδακτική, αποτέλεσαν πολιτικά βήματα στη σωστή κατεύθυνση.
Θετική είναι η εξαγγελία του Υπουργείου Παιδείας για τη θεσμοθέτηση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και της υποχρεωτικής δίχρονης φοίτησης στο δημόσιο νηπιαγωγείο με εκπαιδευτικούς νηπιαγωγούς και θα αποδειχτεί τομή ιστορικής σημασίας για την εκπαίδευση στη χώρα μας η νομοθετική της κατοχύρωση.
Επίσης Θετική είναι η γραπτή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για τη μη ενοποίηση-συγχώνευση των τμημάτων προσχολικής αγωγής των σχολών Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας του ΑΤΕΙ (βρεφονηπιοκόμων) με τα τμήματαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(νηπιαγωγών) των
Παιδαγωγικών Σχολών των ΑΕΙ.
Για όλες αυτές τις θετικές ρυθμίσεις που αποτελούσαν χρόνια αιτήματα του κλάδου διαπιστώνουμε ότι άλλες παρατάξεις σιωπούν, αναπολώντας μάλλον το σχολείο που «χάθηκε», αυτό των Αρβανιτόπουλου-Διαμαντοπούλου και άλλες να ξεχνούν εύκολα, λησμονώντας όλες τους τι έπαθε ο κλάδος και η εκπαίδευση από τις πολιτικές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, από τις πολιτικές της στοχοποίησης των εκπαιδευτικών, του φόβου και του ελέγχου της αξιολόγησης με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα για απολύσεις.
Η ΕΡΑ χωρίς να ξεχνά δεν μένει στο χτες, διεκδικεί σταθερά ένα Δημοκρατικό, Ανθρώπινο και Δωρεάν Δημόσιο Σχολείο, ένα σχολείο με όλους τους αναγκαίους
εκπαιδευτικούς που θα συντελεί στην κατάκτηση υψηλού μορφωτικού επιπέδου για όλα τα παιδιά, ένα σχολείο που δεν θα αποκλείει κανένα παιδί από την
πρόσβαση στα δημόσια αγαθά της παιδείας.

Η ΕΡΑ έχει τη σταθερή πεποίθηση πως το Δημοκρατικό και Ανθρώπινο Σχολείο μπορεί να συντελέσει αποφασιστικά για την εδραίωση μιας Δημοκρατικής και Ανθρώπινης Κοινωνίας, μιας κοινωνίας με σεβασμό προς τον κάθε άνθρωπο χωριστά, χωρίς εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους και με ιδιαίτερο σεβασμό στο περιβάλλον.

Το Δημοκρατικό Σχολείο αποτελεί τελικά την ικανή και αναγκαία συνθήκη ώστε η μεγάλη υπόσχεση της Παιδαγωγικής για μορφωμένους και ευτυχισμένους ανθρώπους που θα ζήσουν μια καλύτερη ζωή σε μια κοινωνία δίκαιη, να μπορεί με καλύτερους όρους να εκπληρωθεί.


Με αυτές τις θέσεις ως αφετηρία, αλλά και τις κατακτήσεις του κλάδου, συνεχίζουμε θέτοντας ως προμετωπίδα στους αγώνες μας πέρα από κόμματα και
κυβερνήσεις το παρακάτω διεκδικητικό πλαίσιο:


Δεκατετράχρονη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο και δωρεάν Νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά 4-6 χρονών.
Δημοκρατικό Σχολείο για όλα τα παιδιά και με όλους τους Εκπαιδευτικούς.
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση.
Πουθενά αλλού στο δημόσιο τομέα της χώρας δεν υπάρχουν για συνεχόμενα 15 χρόνια «συμβασιούχοι αναπληρωτές».

Διορισμό των συμβασιούχων εκπαιδευτικών (αναπληρωτών) που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, τώρα!

Πρόσληψη με μόνιμο διορισμό όλων των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση.
Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών, αναγνώριση των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων και προσμέτρηση στη μισθοδοσία, όπως και στους μόνιμους.

Πλήρη εξομοίωση όλων των αδειώντων αναπληρωτών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.
Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, 20 στα δημοτικά και 15 στα νηπιαγωγεία.
Μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας –ίδιο με αυτό της δευτεροβάθμιας, καθώς και αυτό των διευθυντών-
υποδιευθυντών.

Μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και στα ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία, ώστε να εξισωθεί με αυτό των
πολυθεσίων.
Οργανικές θέσεις στους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.
Η σταδιακή μείωση του διδακτικού ωραρίου να συνεχιστεί και μετά την 20ετία.
Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης.
Δημιουργία θέσης σε κάθε πολυθέσιο σχολείο ενός επιπλέον εκπαιδευτικού για ενισχυτική διδασκαλία και εντός των τάξεων που υπάρχει παιδαγωγική ανάγκη.
Ικανός αριθμός συναδέλφων δασκάλων και νηπιαγωγών στη διάθεση της εκπαίδευσης που θα καλύπτουν ολιγοήμερες έκτακτες ανάγκες (αναπλήρωση συναδέλφων που βρίσκονται σε άδεια)
Στήριξη όλων των μαθητών που έχουν εκπαιδευτικές ανάγκες με λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία.
Επέκταση του θεσμού της Παράλληλης στήριξης στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες για ειδική αγωγή.
Ορισμός σταθερού εκπαιδευτικού, υπεύθυνου για κάθε Ολοήμερο με περισσότερα από δύο τμήματα. Να εγγράφονται όλοι οι μαθητές στο ολοήμερο αρκεί να το επιθυμεί με δήλωσή του ο γονέας ή κηδεμόνας.
Θεσμοθέτηση παιδαγωγικής επιμορφωτικής συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων με καθορισμένο κάθε φορά συγκεκριμένο θέμα, που θα λογίζεται ως ώρα διδακτική.
Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
Αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου με αποκλειστικά εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες και με ευθύνη του Συλλόγου διδασκόντων.
Υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές με εκπαιδευτικούς συνεργάτες- συμβούλους, χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα να είναι και αξιολογητές.
Υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ενιαίες με τη Δευτεροβάθμια , αλλά και ξεχωριστές- διακριτές ομάδες υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου για την κάθε βαθμίδα.
Προγράμματα επιμόρφωσης με έμφαση στις πραγματικές ανάγκες, επαναφορά των διδασκαλείων. Συνέχιση του προγράμματος Β' επιπέδου ΤΠΕ για όλους τους συναδέλφους που επιθυμούν.
Γενναίο πρόγραμμα ίδρυσης και λειτουργίας βιβλιοθηκών σε όλα τα σχολεία. Διάθεση εκπαιδευτικών και των απαιτούμενων διδακτικών ωρών για αυτόν τον σκοπό.
Δημιουργία αίθουσας πληροφορικής ενταγμένη στο πρόγραμμα των βιβλιοθηκών έτσι που να λειτουργεί και ως ηλεκτρονική βιβλιοθήκη για όλα τα  παιδιά.Υποστήριξη με μόνιμο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί) και βοηθητικό προσωπικό (τραπεζοκόμοι, προσωπικό για την καθαριότητα) των σχολικών μονάδων.
Σίτιση όλων των παιδιών στη βάση της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας της 12 ης Ιανουαρίου 2017.
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία.
Να δοθεί ειδική χρηματοδότηση για τις πολιτιστικές – εκπαιδευτικές επισκέψεις που προγραμματίζουν τα σχολεία.
Ένταξη στις σχολικές μονάδες όλων των προσφυγόπουλων- μεταναστόπουλων με παράλληλη λειτουργία τμημάτων υποδοχής.
Αυξήσεις στους μισθούς ώστε για να ζούμε με αξιοπρέπεια από την εργασία μας.
Ούτε τα όρια συνταξιοδότησης ούτε το ύψος των συντάξεων αποτελούν για μας γεγονός τελεσίδικο. Η ανατροπή των συγκεκριμένων διατάξεων και ρυθμίσεων αποτελεί προτεραιότητα στις διεκδικήσεις και στον αγώνα μας. ΟΧΙ στα μνημόνια και στις νεοφιλελεύθερες και «αγοραίες» εμπνεύσεις-οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Συναδέλφισσες-φοι
Ο δρόμος του αγώνα για δημοκρατία, για τα δικαιώματα στην εργασία, για παιδεία και υγεία για όλο τον λαό , για έναν καλύτερο και δίκαιο κόσμο δεν έχει γυρισμό.
Το «παρελθόν» που ταλάνισε τον τόπο να το αφήσουμε οριστικά πίσω. Ο αγώνας για ένα Δημοκρατικό και Ανθρώπινο Σχολείο και η διεκδίκηση ενιαίας δεκατετράχρονης, δωρεάν και δημόσιας εκπαίδευσης, για όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις, με όλους τους εκπαιδευτικούς και σε μόνιμη και σταθερή εργασίαείναι το δικό μας μέλλον.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 23 Νοέμβριος 2017 21:02
 

ΚΑΙΡΟΣ

Ιωάννινα
Ιωάννινα °C
B

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ