ΔΟΕ: Για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων |
Συντάχθηκε απο τον/την General | ||
Τρίτη, 21 Φεβρουάριος 2017 20:00 | ||
Θέμα: Για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Έπειτα από την έκδοση του Π.Δ. 111/2016 το οποίο τροποποιεί το Π.Δ. 50/1996 και αφορά στις «Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» θεσπίζεται νέα κατηγοριοποίηση για τις σχολικές μονάδες και των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης. Αυτή τη στιγμή έχει ανοίξει στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας κύκλος συζητήσεων σχετικά με το ζήτημα της κατάταξης των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες μετάθεσης – μοριοδότησης. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι η πολιτική των σχεδόν μηδενικών διορισμών και τον όλο και λιγότερων μεταθέσεων που εφαρμόζει, εδώ και χρόνια, το Υπουργείο Παιδείας δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας σχετικά με τις  μεταθέσεις που πρόκειται να πραγματοποιηθούν φέτος, ούτε βέβαια σε τι είδους οργανικές θα πραγματοποιηθούν. Με την εφαρμογή του νέου ολοήμερου σχολείου και του νέου ολοήμερου νηπιαγωγείου έχουν εξαφανιστεί χιλιάδες θέσεις εργασίας και έχουν δημιουργηθεί τεχνητά πλεονάσματα σε εκπαιδευτικούς. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων αποτελεί εξαιρετικά σημαντική διαδικασία, αφού αφορά υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις), οι οποίες επηρεάζουν τη ζωή των συναδέλφων. Η διαδικασία θα πρέπει να αξιοποιηθεί σωστά ώστε να μπορέσουν να διορθωθούν στρεβλώσεις και λάθη, τα οποία έχουν αναδειχτεί στα προηγούμενα χρόνια. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες (Υπουργείο, υπηρεσιακά συμβούλια, σύλλογοι εκπαιδευτικών) να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Το συγκεκριμένο θέμα δεν προσφέρεται ούτε για αντιπαραθέσεις ούτε για πολιτικά ή μικροπαραταξιακά παιχνίδια. Όλοι θα πρέπει να αντιληφθούμε το βάρος της ευθύνης που αναλαμβάνουμε και να φανούμε αντάξιοι του ρόλου μας. Μπαίνοντας στην ουσία, θεωρούμε ότι τα κριτήρια αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων θα πρέπει να αναδεικνύουν την ανάγκη της στήριξης και ενίσχυσης των ολιγοθέσιων και δυσπρόσιτων σχολείων της υπαίθρου καθώς και των συναδέλφων που υπηρετούν σε αυτά. Σημαντικό, επίσης, βήμα είναι  η εξίσωση των μορίων των σχολείων της πρωτοβάθμιας με αυτά της δευτεροβάθμιας όταν λειτουργούν κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Θα πρέπει, επίσης, να λαμβάνονται υπόψη παράμετροι και τοπικές ιδιαιτερότητες όπως:
  Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα :
Η διαδικασία για τη δημιουργία εντός αντικειμενικού, διαχρονικού, δίκαιου, ενιαίου συστήματος μοριοδότησης των σχολικών μονάδων απαιτεί οργανωμένη συζήτηση, συλλογή στοιχείων απ’ όλη την επικράτεια, διαμόρφωση μαθηματικού αλγορίθμου και έλεγχό του για πιθανές στρεβλώσεις και αστοχίες. Ταυτόχρονα απαιτεί και χρόνο. Είναι βέβαιο ότι η εφαρμογή του από τη φετινή σχολική χρονιά είναι αδύνατη. Αδύνατη υπάρχει κίνδυνος να είναι γενικότερα αν δεν ανατραπεί η πολιτική της συρρίκνωσης και του κακώς εννοούμενου «εξορθολογισμού» στη δημόσια εκπαίδευση, που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια οργανικών θέσεων και την υποβάθμιση σχολικών μονάδων κάτι που οδηγεί τόσο σε μηδενικές μεταθέσεις όσο και σε μηδενικούς μόνιμους διορισμούς. Σε κάθε, όμως, περίπτωση η διαδικασία πρέπει να προχωρήσει και, βέβαια, να μην αφορά μόνο το σύστημα μοριοδότησης των σχολικών μονάδων αλλά το σύνολο του συστήματος με τις απαραίτητες παρεμβάσεις (π.χ. περιπτώσεις που εντάσσονται στο άρθρο 13 του Π.Δ. 50/1996, πρόβλεψη για μονογονεϊκές οικογένειες κ.λ.π.). Η Δ.Ο.Ε. στηριγμένη στο πλαίσιο των αγώνων του κλάδου για την ουσιαστική και έμπρακτη στήριξη του δημόσιου σχολείου, θα συμβάλλει στην όλη διαδικασία με όλες τις δυνάμεις της στη βάση της ανατροπής των πολιτικών που οδηγούν στη συρρίκνωσή της και τη δημιουργία των προϋποθέσεων πραγματοποίησης των χιλιάδων μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση και των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών. |
||
Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 01 Ιανουάριος 1000 02:00 |