Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων σε Τ.Ε Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την General   
Σάββατο, 07 Δεκέμβριος 2019 08:27

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ιωάννινα, 2 – 12 – 2019

Αρ. Πρωτ.: 56

Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1α -  45332 Ιωάννινα

Τηλ. - FAX: 26510 78747

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ

Μέλη

Θέμα: «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων σε Τ.Ε.»

Το Υπουργείο Παιδείας έστειλε τις προηγούμενες ημέρες την Εγκύκλιο με Αριθ. Πρωτ.: 182585/Ε1/21-11-2019, σε όλες τις διευθύνσεις με θέμα «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων σε Τ.Ε. σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 28 του Ν. 4638/18-11-2019 (ΦΕΚ 181 τχ. Α’) «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ)» επιχειρείται με EXPRES διαδικασίες να ανατρέψει το τοπίο των 4.500 διορισμών στις δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Στο νέο Νόμο 4638/18-11-2019 (ΦΕΚ 181 τχ. Α’) ορίζεται ότι στα Τμήματα Ένταξης των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στα οποία φοιτούν έως 250 μαθητές, τοποθετείται 1 εκπαιδευτικός ΕΑΕ και από 250 μαθητές και άνω τοποθετούνται 2 εκπαιδευτικοί εφόσον υπάρχουν τουλάχιστον 15 μαθητές με διαγνώσεις.

Επισημαίνουμε τα εξής:

· Οι οργανικές θέσεις θα πρέπει να σχετίζονται με τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών στα Τ.Ε. και όχι με το σύνολο των μαθητών του σχολείου.

· Τα συγκεκριμένα όρια είναι πλήρως αντιεπιστημονικά διότι παραβλέπουν τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που φοιτούν σε τμήματα ένταξης και εξισώνουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Το όριο των μαθητών που βάζει το Υπουργείο Παιδείας, οδηγεί στην περικοπή δεκάδων οργανικών θέσεων, ιδιαίτερα στην επαρχία όπου η πλειονότητα των σχολείων δεν ξεπερνά το συγκεκριμένο όριο. Έτσι τεχνηέντως πετσοκόβονται οι ανάγκες για μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό για τα παιδιά που χρειάζονται στήριξη. Την ίδια στιγμή τα κριτήρια αυτά δημιουργούν αδικίες και ανάμεσα στους κλάδους των συναδέλφων.

Πρόκειται για λογιστική προσέγγιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, αφού λαμβάνεται υπόψιν ο συνολικός αριθμός των μαθητών κι όχι οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και οι διαγνώσεις. Δεν έχει γίνει χαρτογράφηση της ειδικής αγωγής ώστε να προσδιοριστούν οι ανάγκες των μαθητών, ενώ τα ΚΕΣΥ προτείνουν αριθμό ωρών υποστήριξης που φτάνουν μέχρι τις 15 ώρες. Για παράδειγμα σε ένα σχολείο 200 μαθητών υπάρχουν 20 διαγνώσεις με μία διάγνωση μαθητή για τον οποίο προτείνεται από το ΚΕΣΥ 15 ώρες εβδομαδιαία στήριξη. Σε αυτή την περίπτωση οι υπόλοιποι μαθητές δεν είναι δυνατό να υποστηριχθούν από το Τμήμα Ένταξης.

Τα μικρά σχολεία «ταυτίζονται» με την τροπολογία με μικρό αριθμό γνωματεύσεων κάτι που είναι αυθαίρετο, αντιεπιστημονικό και αναπόδεικτο. Ουσιαστικά ακυρώνεται το «3 γνωματεύσεις» για ίδρυση ΤΕ και 12 o μέγιστος αριθμός μαθητών σε αυτό; Η τροπολογία δεν αναφέρει τίποτα και μάλλον επιχειρείται η ακύρωση προηγούμενων θετικών διατάξεων.

Υπάρχει πληθώρα τροπολογιών και ΥΑ οι οποίες είναι αλληλοσυγκρουόμενες σε βαθμό να είναι ανεφάρμοστες και να δημιουργούν σύγχυση ως προς τι πρέπει να εφαρμοστεί.

Οι ΕΔΕΑΥ δε λειτουργούν παντού κι έτσι δεν μπορεί να εφαρμοστεί ούτε το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Μήπως λοιπόν ο ρόλος του δασκάλου του ΤΕ έχει αλλάξει ριζικά ήδη μέσα από την αποσπασματικότητα των νομοθετικών ρυθμίσεων, ώστε να μη γίνεται άμεσα αντιληπτό, και οδηγούμαστε στον περιφερόμενο δάσκαλο του ΤΕ όποτε και αν χρειάζεται για «κάποιες» περιπτώσεις μαθητών που δεν είναι διαχειρίσιμες μέσα στη τάξη του γενικού σχολείου και οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (που είναι και οι συντριπτικά περισσότεροι) αφήνονται χωρίς υποστήριξη;

Δηλώνουμε ότι κόντρα στις επιδιώξεις, κυβέρνησης και Υπ. Παιδείας εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Χρειάζεται πλήρης στελέχωση των Τ.Ε. με το απαραίτητο προσωπικό, όχι με αριθμητικά κριτήρια αλλά με βάση τις ανάγκες που προκύπτουν σε κάθε σχολική μονάδα.

Υπογραφές Παργανάς-Μοσχίδου

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 11 Δεκέμβριος 2019 18:07