Η ΕΡΑ Π.Ε. για την εγκύκλιο με το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών |
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. |
Παρασκευή, 02 Φεβρουάριος 2018 13:48 |
ÂÂ
Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018 Για την εγκύκλιο 14181/ΓΔ4/ 26-1-2018 του Υπουργείου Παιδείας που στάλθηκε στα σχολεία σχετικά με το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών. Η εγκύκλιος για το 30ωρο εργασιακό ωράριο και την παραμονή των εκπαιδευτικών πέρα του διδακτικού τους ωραρίου που στάλθηκε στις 31 Ιανουαρίου στα σχολεία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο όχι ερμηνείας αλλά παρερμηνείας του νόμου, καθώς θέτει σε διαφορετική παράγραφο την υποχρεωτική παραμονή από την «ανάθεση»εργασιών από τα όργανα του σχολείου, τη στιγμή που ο πρόσφατος νόμος(4512/2018,αρ. 245) προβλέπει ακριβώς το αντίθετο, συνδέοντας στην ίδια πρόταση την υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών πέραν του διδακτικού ωραρίου με την ανάθεση συγκεκριμένου έργου. Επισημαίνουμε ταυτόχρονα ότι μια μέρα πριν, στις 30 Ιανουαρίου ο Υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι «Δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με το 30ωρο». Επιπλέον η ανακοίνωση του Υπουργείου λίγες μέρες πριν την ψήφιση του Ν. 4512/2018 αναφέρει το ίδιο πράγμα και ο υπουργός παιδείας σε συνέντευξή του στις 15 Δεκεμβρίου είπε επί λέξη: ««οι 30 ώρες είναι ώρες παρουσίας όταν τους δοθεί κάποιο καθήκον από πλευράς Διεύθυνσης», αλλά και η ίδια η εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου αναφερόταν σε «ενδεικτικές περιπτώσεις» παραμονής. Ανεξάρτητα όμως από όλα τα παραπάνω επισημαίνουμε τα εξής:
«Στους εκπαιδευτικούς ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης της σχολικής μονάδας υπηρεσίες που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση – ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών.» Από όλες τις παραπάνω όμως περιπτώσεις απόφαση για «ανάθεση» και παραμονή των εκπαιδευτικών μπορεί να υπάρξει μόνο:
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν μπορεί να υπάρξει ανάθεση για υποχρεωτική παραμονή διότι:
Συμπεράσμα: Παρατήρηση 1. Ο νομοθέτης καλεί να υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα με βάση τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών και ακόμα και ο πρόσφατος νόμοςδεν καλεί πουθενά να υπάρχει ωρολόγιο –εβδομαδιαίο πρόγραμμα στις ώρες του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Επειδή η συγκεκριμένη εγκύκλιος δεν ερμηνεύει τον νόμο αλλά τον παρερμηνεύει «τεμαχίζοντας» σε 2 παραγράφους την ενιαία πρόταση του νόμου στην οποία συνδέεται η υποχρεωτική παραμονή με συγκεκριμένες εργασίες , καλούμε το υπουργείο Παιδείας να την ανακαλέσει, διότι μπορεί να «ερμηνευθεί» και να εκληφθεί η πρώτη παράγραφος ως άρθρο νόμου, πράγμα που είναι λάθος και παράνομο. Πέραν αυτού καμιά εγκύκλιος δεν αναιρεί νομική διάταξη. Καλούμε όλους τους συναδέλφους/ισσες να συνεχίσουν να ασκούν τα καθήκοντα τους με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που τα ασκούσαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή να παραμένουν μετά την λήξη του διδακτικού ωραρίου μόνο και όταν τους ανατεθεί συγκεκριμένο έργο από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και πάντα μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων των εκ/κων ως δασκάλων/παιδαγωγών Â Â |
Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 02 Φεβρουάριος 2018 21:33 |