Η θέση του ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ για τις τρέχουσες εξελίξεις Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.   
Τρίτη, 14 Δεκέμβριος 2021 19:44

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Διανύουμε μια κρίσιμη περίοδο όχι μόνο για την αλλαγή των εργασιακών δικαιωμάτων στον κλάδο των εκπαιδευτικών, αλλά και ειδικότερα για την ύπαρξη με τη σημερινή μορφή του Δημόσιου Σχολείου και κατ’ επέκταση του δωρεάν δικαιώματος στη μόρφωση των μαθητών. Οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι 4692/2020 και 4823/2021 που ψήφισε εν μέσω καλοκαιριού η κυβέρνηση της ΝΔ, αποτελεί οπισθοδρόμηση και όχι αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου.

  • Αποδυναμώνει τους Συλλόγους Διδασκόντων και παραχωρεί υπερεξουσίες στο Δ/ντή της σχολικής μονάδας.
  • Στερεί το δικαίωμα της μόρφωσης για ΟΛΟΥΣ με ένα εξετασιοκεντρικό σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, με την τράπεζα θεμάτων στην ΣΤ΄τάξη και στην Γ΄Γυμνασίου (Υποχρεωτική εκπαίδευση)
  • Διαλύει το συνεργατικό κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων που αποτελεί τη βάση για τη σωστή λειτουργία κάθε σχολείου.
  • Προτάσσει την οικονομική «ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ» των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό, που αποτέλεσμα θα έχει, οι γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Μετά την μαζική συμμετοχή του 95% στην απεργία-αποχή στο νομό μας και πανελλαδικά και το 85% στην απεργία της 11ης Οκτώβρη ο κλάδος σύρθηκε από την υπουργό στα δικαστήρια. Η Ομοσπονδία κάλεσε τον κλάδο να αποφασίσει στις ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και με ομόφωνες αποφάσεις να χρησιμοποιήσουν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ σύμφωνα με την έγκυρη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ. Το ΥΠΑΙΘ με γραπτές ή προφορικές εντολές και απειλές χειραγωγεί τα στελέχη εκπαίδευσης ώστε να προχωρήσουν στη διαδικασία εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης.

Παράνομες προφορικές εντολές από στελέχη εκπαίδευσης πιέζουν εκπαιδευτικούς και Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους/ες να μην δεχτούν να αναρτήσουν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ.

Παράνομες πράξεις Διευθυντών/ Προϊσταμένων οι οποίοι/ες αρνούνται να αναρτήσουν τον συλλογικό προγραμματισμό που έχει αποφασίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων, σύμφωνα με την ενιαία στάση που ακολουθεί ο κλάδος για την ακύρωση της αξιολόγησης – χειραγώγησης και προχωρούν σε ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ αναθέσεις ομάδων και δράσεων παρά την αντίθετη απόφαση των συλλόγων διδασκόντων. Αυτό το τελευταίο καθοριστικό χρονικό διάστημα αίτημα των συναδέλφων ήταν να στηρίζουμε και να αναλαμβάνουμε ενημερωτικό και υποστηρικτικό ρόλο απέναντι σε αυθαίρετες και παράνομες ενέργειες εναντίον τους.

Σε ένα αγώνα διαρκείας δεν απουσιάζουν και αυτοί που λιποψυχούν. Αναφερόμαστε στην παράταξη της ΔΗΣΥ που χειραγωγώντας Διευθυντές και Προϊσταμένους σχολικών μονάδων, που είναι προσκείμενοι στην συγκεκριμένη παράταξη, τους ωθούσαν να προχωρήσουν στην επικείμενη αξιολόγηση και να εφαρμόσουν το νόμο του ΥΠΑΙΘ, εξυπηρετώντας μικροκομματικά συμφέροντα, ώστε να διατηρήσουν το συνδικαλιστικό τους μερίδιο αγνοώντας τις θέσεις της Ομοσπονδίας, τα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου, τα οποία αποκτήθηκαν με αγώνες σε βάθος χρόνου και τη δημοκρατική ύπαρξη του Δημόσιου Σχολείου που πλήττονται.

Συνδικαλιστής και πρώην αιρετός του κλάδου στην Π.Ε. Ιωαννίνων πραγματοποιούσε επισκέψεις σε σχολεία «ενημερώνοντας» τους συναδέλφους για τους «κινδύνους» που διέτρεχαν σε περίπτωση μη εφαρμογής της αξιολόγησης. Δυναμίτισε την τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε με ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση του ΣΕΠΕΝΙ, τρομοκρατώντας και παίζοντας το ρόλο του υποστηρικτή του ΥΠΑΙΘ, με τον ίδιο τρόπο που δυναμίτισε και την μη συμμετοχή του κλάδου στις διαβλητές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια όπως όριζε το Υπουργείο. Δεν δίστασε να υποστηρίξει ακόμη και τον Διευθυντή του 10ου Δ.Σ Ιωαννίνων, που αρνούνταν να πραγματοποιήσει την ειδική συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων και προχώρησε σε παράνομες αναθέσεις ομάδων κατά το δοκούν ακόμη κι εν μέσω της απεργίας –αποχής, αγνοώντας την πλειοψηφία των συναδέλφων που ήταν υπέρ της απόφασης της ΔΟΕ.

Αυτές είναι πρακτικές που θυμίζουν άλλες εποχές, προδίδουν το συνδικαλιστικό κίνημα και το απαξιώνουν. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παραγκωνίσει τις αποφάσεις του κλάδου και να λειτουργεί προβοκατόρικα προωθώντας τα παραταξιακά του συμφέροντα σε μια τόσο κρίσιμη για τον κλάδο και για το Δημόσιο Σχολείο χρονική συγκυρία. Οι συνάδελφοι μέσα σε κλίμα εκφοβισμού και απαισιοδοξίας το μόνο που έχουν ανάγκη είναι στήριξη και σοβαρή αντικειμενική ενημέρωση. Η ομοψυχία και η ενότητα του κλάδου διατηρείται με ενιαίες φωνές και υπεύθυνες και σύννομες ενέργειες.

Αναβάθμιση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ σημαίνει

Κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό

Στήριξη των εκπαιδευτικών καλύπτοντας τα κενά σε σχολικές υποδομές, τεχνολογικό εξοπλισμό, επιμόρφωση

Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα

Οι σχολικές μεταβολές να αφορούν στην αναβάθμιση, προαγωγή και ίδρυση σχολικών μονάδων

Στήριξη της ειδικής αγωγής με το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό και υποδομές στα ειδικά σχολεία και κάλυψη των κενών σε παράλληλες στηρίξεις.

Οι εκπαιδευτικοί δεν θα είναι οι εργαζόμενοι που θα πληρώσουν την συρρίκνωση και την απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου. Η κυβέρνηση δεν θα μεταφέρει τις συνέπειες της εκπαιδευτικής της πολιτικής στις πλάτες του εκπαιδευτικού κόσμου.

Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε. Ιωαννίνων

ΕΝΟΤΗΤΑ -ΑΓΩΝΑΣ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 14 Δεκέμβριος 2021 21:52