Είμαστε αντίθετοι στις πανελλαδικές εξετάσεις του ΥΠΑΙΘ τύπου ελληνικής PISA στους μαθητές/τριες των σχολείων μας |
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. |
Τρίτη, 03 Μάιος 2022 14:39 |
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΠΘ προχωρά στον αρχικό της σχεδιασμό για την εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση. Στο άρθρο 104 του Ν.4823/3-8-2021 εκτός της εσωτερικής αξιολόγησης με αριθμητική κλίμακα του έργου της σχολικής μονάδας από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και του σχολείου από τον σύμβουλο εκπαίδευσης, της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και τις ποινές που προβλέπονται για όσους-ες δεν αποδεχθούν να αξιολογηθούν ή αξιολογηθούν αρνητικά, προβλέπεται ότι κάθε σχολικό έτος θα διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις υποχρεωτικά για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές της Γ’ τάξης των γυμνασίων. Εξετάσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά, με πρόβλεψη, κατόπιν υπουργικής απόφασης οι εξετάσεις να αφορούν και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα καθώς και σε άλλες τάξεις. Φέτος ορίστηκε ότι η πρώτη «πιλοτική εφαρμογή» των εξετάσεων αυτών θα γίνει σε 300 Δημοτικά Σχολεία στις 18 Μαΐου. Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, είναι απαραίτητο να συνειδητοποιήσουμε όλοι τι κρύβεται πίσω από τις εύηχες και φτιασιδωμένες κυβερνητικές διακηρύξεις. Ποιοι είναι οι στόχοι της τυποποιημένης αξιολόγησης και ποιοι οι απώτεροι στόχοι της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΠΘ.
Οι τυποποιημένες εξετάσεις τύπου ελληνικής PΙSA είναι εδώ, είναι πλέον πραγματικότητα για το δημόσιο σχολείο, για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, εξετάσεις κάθε χρόνο και αποκλειστικά εφαρμογή της τυποποιημένης αξιολόγησης ελέγχου και κατηγοριοποίησης. Είναι ο δρόμος που επιλέγει η κυβέρνηση για να χειραγωγεί την κοινή γνώμη στην κατεύθυνση ότι για όλα φταίει ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής και το δημόσιο δωρεάν σχολείο κι όχι τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και η δημοσιονομική πολιτική της. Είναι ολοφάνερο πως εδώ ο νεοφιλελευθερισμός προσεταιρίζεται και ενσωματώνει την παιδαγωγική ρητορική της αξιολόγησης και την κάνει πολιτικό «όπλο της εργαλειοθήκης» του στη λογική πως όπου δεν επιτυγχάνονται καλά αποτελέσματα φταίνε οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα αξιολογούνται και θα έχουν και τις αντίστοιχες συνέπειες. Δε φταίει η ελλιπής κρατική χρηματοδότηση, οι τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, τα τεράστια εκπαιδευτικά κενά που αφήνει ακάλυπτα η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΠΘ για μεγάλα χρονικά διαστήματα, δε φταίει το κτηριακό πρόβλημα, τα ανύπαρκτα προαύλια σε πολλές περιπτώσεις, το στοίβαγμα των μαθητών μέσα στις τάξεις και η λειτουργικότητα των σχολείων λόγω της γεωγραφικής κατανομής του πληθυσμού της σε νησιά, βουνά, επαρχία, μικρά χωριά κ.λ.π., δε φταίει η εκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση με την αύξηση των μαθητών στα τμήματα, δε φταίει η τραγελαφική κυβερνητική διαχείριση της πανδημικής κρίσης που δημιούργησε άνισα και μεγάλα μορφωτικά κενά σε ειδικούς μαθητικούς πληθυσμούς ανά τη χώρα και τη μετατόπιση του βάρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τη γνώση στις δεξιότητες αλλά φταίει ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής που δεν τα καταφέρνει (βλ. Δημόσιες τοποθετήσεις Κυριάκου Μητσοτάκη κι άλλων στελεχών της κυβέρνησης της ΝΔ που είναι πιστοί στη θεωρία του κοινωνικού δαρβινισμού και θεωρούν δεδομένη και αμετάκλητη τη φυσική ανισότητα των ανθρώπων…) Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ψευδεπίγραφα λοιπόν αναφέρεται σε αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από τις εξετάσεις αυτές τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε τι φταίει και τί πρέπει να γίνει για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Να επενδύσει με πόρους και ανθρώπινο δυναμικό το κράτος στην εκπαίδευση, με μόνιμους διορισμούς, συνεχή επιμόρφωση, ανοικτά αναλυτικά προγράμματα και με εμπιστοσύνη στους επιστήμονες εκπαιδευτικούς παρέχοντάς τους όλα τα εχέγγυα για να επιτελούν το έργο τους…. Αλλά στόχος αυτής της αξιολόγησης των μαθητών είναι η στοχοποίηση του εκπαιδευτικού και του μαθητή κι επομένως του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης με σκοπό να αποσυρθεί το κράτος από την ευθύνη παροχής του και να αλωθεί όπως έχει γίνει σε πάρα πολλούς άλλους τομείς της κοινωνικής, οικονομικής και οικογενειακής μας ζωής. Για την προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την αποτροπή όλων των σχεδίων που εκτενώς αναφέρθηκαν προτείνουμε η ΔΟΕ να αναλάβει την οργάνωση του αγώνα με τις εξής κατευθύνσεις: üΝα σταλεί επιστολή στους γονείς που να εξηγούμε ενδελεχώς τις θέσεις μας. üΝα πραγματοποιήσουν κοινές συνεδριάσεις και συζήτηση πάνω στο θέμα οι τοπικοί Σύλλογοι Εκπαιδευτικών με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων. üΤην κήρυξη απεργιακής κινητοποίησης στα σχολεία που έχουν προγραμματιστεί να διεξαχθούν οι εξετάσεις τη 18η Μαΐου, με στήριξη των απεργών από τη ΔΟΕ και τους τοπικούς Συλλόγους. üΟργάνωση απογευματινού συλλαλητηρίου. Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε. ΕΝΟΤΗΤΑ- ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ |
Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 03 Μάιος 2022 16:43 |